Status på projekter

Vinteren nærmer sig og vores facaderenovering i gården er snart afsluttet. Vi håber at alle er tilfredse med vores gårdfacades nye udseende, samt hvordan arbejdet er forløbet.

Det er svært at udføre så omfattende renovering uden at genere sine omgivelser en smule, men vi har gjort en indsats for at rydde pænt op efter os.

TDC er endelig blevet færdige med at fjerne de gamle telefonkabler og elektriker er ligeledes i mål med at trække nye kabler til el.

Der mangler stadig lidt finish her og der, men dette vil blive færdig i løbet af november & december.

Murer vil komme og rette lidt til, det sidste fugearbejde vil blive udført og elektriker vil selvfølgelig montere lamper så vi igen kan sørge for at vores hjørne af gården er oplyst i de mørke måneder vi går i møde.

Installationen af de nye dørtelefoner forløb helt gnidningsfrit, og vi vil fra bestyrelsen side takke alle andelshavere for det gode samarbejde med indhentning af nøgle, samt tilstedeværelse ved besøg af installatør.

Vi håber i er glade for den nye løsning med video. Hvis der er ændringer til navne på gadeplan, skal bestyrelsen kontaktes. Det er ikke tilladt at sætte dynomærker over de nye dørtelefoner.

Bestyrelsen har nu øjnene rettet imod 2019, og er allerede igang med at planlægge den videre udførelse af vores ambitiøse vedligeholdesplan.

Facaderenovering & telefonkabler


Vores facaderenovering nærmer sig sin afslutning, og vi synes i bestyrelsen det er blevet rigtig flot. Dog udestår der stadig et arbejde med omlægning af de gamle TDC kabler, som vi grundet behov i vores to erhvervslejemål ikke bare kan fjerne.

På trods af vi allerede i maj måned indledte dialog med TDC, er status foreløbig at de vil komme i starten af november og få ryddet op.

Vi forsøger i bestyrelsen at fremskynde dette, men indtil videre uden held. Vi håber på jeres forståelse.

Kablerne vil fremadrettet blive fremfør via vores kælder, så de ikke længere vil være at finde på vores nyrenoverede facade.

Hvis nogle bliver mødt af spørgsmål omkring kablerne fra naboer, venner eller bekendte – så er dette altså status.

Dørtelefoner

VIGTIGT

Information om installation af nye dørtelefoner.

1)
Arbejdet påbegyndes i uge 41. Det vil være nødvendigt med adgang til din lejlighed.

Jagtvej 12
Torsdag 11. oktober, 07:00 – 17:00 

Rantzausgade 74
Fredag 12. oktober, 07:00 – 17:00

Er du ikke hjemme i tidsrummet, bedes du aflevere et sæt nøgler til bestyrelsen mærket lejlighedsnummer. Nøglen afleveres til Rasmus Jensen, Jagtvej 12, 2. tv. eller Anders Lacour, Rantzausgade 74, 2. tv.

Udgifter ved manglende adgang dækkes af andelshaver / lejer.

2)
Ønsker til navne (som indsættes i panelet på gadeplan) sendes i en mail til kontakt@1274.dk senest 1. oktober. Mail skal være tydeligt mærket lejlighedsnummer.

Venlig hilsen
Bestyrelsen

Detaljer om installation af nyt dørtelefonanlæg

Mejlshede starter med at trække de nye kabler mandag d. 8. oktober

Torsdag og fredag d. 11. & 12. oktober skal de have adgang til lejlighederne.

De laver en opgang om dagen, så der vil blive varslet én opgang torsdag & én fredag.

Hvis du ikke kan være hjemme i tidsrummet hvor arbejdet udføres,  skal der udleveres nøgler til bestyrelsen så håndværkere kan få adgang. Flere detaljer om indsamling følger.

Rasmus fra bestyrelsen vil indhente oplysninger om hvad der skal stå af navne på dørtelefoner umiddelbart inden arbejdet påbegyndes. Flere detaljer herom senere.

Husk at ændre indstillinger på din router

I forbindelse med at Andels.net opgraderer foreningens netværksforbindelse den 3. juli 2018, er det vigtigt du er opmærksom på at din routers indstillinger skal ændres.

Vi har derfor opdateret vores praktiske info, med hjælp til hvordan du selv kan gøre dette. Se mere HER.

Skulle dette give problemer er du velkommen til at kontakt Rasmus fra bestyrelsen, på telefon 24288880 – så vil der blive kigget på det så hurtigt som muligt.

Status på ny internetforbindelse

Andels.net har desværre haft udfordringer med deres leverandør, i forbindelse med den varslede opgradering af vores internetforbindelse. Dette er medvirkende til at vi endnu ikke ser den nye løsning i drift.

Ny forventet installationsdato er 3. juli 2018.

I forbindelse med opgraderingen vil det være nødvendigt at ændre i din opsætning på egen router. På den tidligere løsning har vi kørt med en statisk IP der skulle opsættes manuelt. Fremadrettet skal din router blot indstilles til DHCP.

Hvis det giver problemer kan du rette henvendelse til Rasmus fra bestyrelsen, så ser vi på det.

Nyt dørtelefonanlæg

Aftale om installation af nyt dørtelefonanlæg er nu underskrevet.

Det er vurderet at en komplet udskiftning er en bedre løsning end at påbegynde reparation,  af de defekter der er opstået over tid på det eksisterende anlæg.

Anlægget er fra den tyske producent Siedle i modellen Vario. Det er samme design som vi kender i dag.

Det nye dørtelefonanlæg vil indholde et kamera, så du fra din lejlighed vil kunne se hvem der lukkes ind. Dette har været et stort ønske siden montering af branddøre i opgangene i 2015, der medførte at vi måtte sige farvel til kighullerne i vores døre.

På de nye svarstationer vil det desuden være muligt at slukke for lyden, så man ikke bliver uønsket forstyrret efter fx natarbejde.

Installation påbegyndes i oktober og vil blive udført af Nørrebro selskabet, Mejlshede Låse.

Information om indsamling af nøgler samt koordinering af dette følger.

Beboer info 1 – 2018

Efter lidt stilhed er det igen blevet tid til nyt fra bestyrelsen.

1. Nyt internet
2. Facaderenovering
3. Kælderen
4. Dørtelefoner
5. Gården

Ad 1) Inden for kort tid vil vi få nyt og langt hurtigere internet. Udbyder vil stadig være Andels.net, som nu vil levere ca. 200/200 Mbit pr. lejlighed. I dag deler vi alle en 100/100 Mbit forbindelse.

Dette kommer til at koste 10,- kroner mere om måneden pr. tilmeldt lejlighed, så på jeres husleje vil internet nu stå til at koste 110,- kroner. Vi vil uddele særskilt info omkring det nye internet så snart det er kommet op at køre.

Ad 2) Sommerens store projekt vil blive en fuld renovering af facade/underfacade/gesimsbånd ind mod gården. Gammelt puds vil blive banket af, revner i murværket udbedres, sålbænke udskiftes, fuge-skader udbedres, armeringsnet opsættes og til sidst bliver facaden filset med farve, så den igen fremstår smuk og fin!

Udover det vil brandkarme og skorstene på taget også få den store tur.

Stillads vil  blive opsat i slutningen af juli, og murerne går i gang i starten august.

Arbejdet vil stå på i 2 til 3 måneder, og blive udført af samme virksomhed der udførte reparation på vores tag i 2017, hvor vi har været meget tilfredse med kvalitet og dialog.

Ad 3) Kælderen er efterhånden så tør og fugtfri, dels på grund af ventilationen dernede men især også på grund af vores nye omfangsdræn, at den er helt behagelig at opholde sig i.

Så har du brug for et sted at fixe en cykel, save et bræt, male et billede eller på anden måde brug for arbejdsplads, så brug endelig kælderen (men husk lige at rydde op).

Dog skal vi opfordre til at kælderen IKKE bliver brugt til storskrald mm.

Hvis I har en god idé til hvad kælderen eller kan bruges til, så tager vi gerne imod gode råd og idéer.

Ad 4) Vi er i fuld gange med at kigge på udskiftning af vores dørtelefoner. Vi satser på at få opsat en moderne udgave med både billede og lyd. Vi vender tilbage når vi har noget mere konkret omkring dette.

Ad 5) Der er for alvor kommet gang i Gårdlauget og deres planer omkring gården. Der vil blive lavet skure til skraldespande, købt nye gasgrille til fri afbenyttelse, ny ”planløsning” af gården og andre spændende ting.

Vi er repræsenteret i Gårdlauget ved Stine (Rantzausgade 74, 2.tv)

Mange hilsner & god sommer
Rasmus, Anders og Claus