Jagtvej 14 & 14A – Altanprojekt

På vegne af vores gode naboer i AB Jagtvej 14 + 14A, find herunder information omkring deres kommende altanprojekt. Vi ser frem til at følge deres projekt, til inspiration for kommende initiativer i vores egen andelsforening.

Venlig hilsen
Bestyrelsen


Opbevaring og byggeplads i gården :
Natten mellem 1. og 2. april løfter altanfirmaet (MinAltan.dk) alt materiale og platforme ind fra Jagtvej med en stor kran. De arbejder igennem til alt er løftet ind. Det betyder at alle altaner, alt stål, alle døre samt platforme bliver opbevaret i gården under byggeperioden.

For alles sikkerhed opsætter altanfirmaet et byggepladshegn omkring materialer og platforme. Det er lykkedes at begrænse bygge- og opbevaringspladsen til den østlige del af gården. Det betyder imidlertid desværre også at der her ikke vil være muligt at opholde sig i midterarealerne i gårdens østlige del. Trappetårnene og gårdfacaden i Jagtvej 12 og Rantzausgade 74 vil til selvfølgelig være fritholdte med et par meter, så der vil være fri passage og mulighed for ophold her. For vores egen forening vil det gælde at bagtrapperne kun bliver anvendt som flugtvej.

Find kort over byggeplads nederst.

Barnevognsopbevaringen:
Når vi når hen i maj påbegynder altanfirmaet arbejdet ovre på 14A (den nord-østlige del af karréens bygningskrop). Dette betyder samtidig at platformen vil være placeret foran barnevognsopebevaringen.

Vi er ved at afsøge om man kan genetablere tilgang til rummet fra passagen mellem 14A og 70D midlertidigt med en kodelås. For sikkerheds skyld vil døren ind til gården vil være aflåst mens platfomen er opsat.

Beplatning i gården:
Vi er ved at tjekke med gartneren om de små buske kan flyttes midlertidigt. Træet kan fint blive stående og vil ikke komme noget til. Altanfirmaet står for at genoprette arealerne, når arbejdet er færdiggjort.

Arbejdstider:
Mandag til onsdag kl. 7 – kl.19
Torsdag kl. 7 – 12

Fra torsdag middag til søndag er der ingen arbejder. På helligdage og et par uger (29+30) i sommerferien vil der heller ikke blive arbejdet.

Når arbejdet er forbi
Vi ved at mange af jer bruger gården, så vi vil på forhånd også sige undskyld for ‘låne’ den østlige del over sommeren. Vi havde håbet at myndighederne havde givet tilladelse tidligere, men de har vist haft mere end bare vores altanansøgning at tage stilling til.

Det sagt så giver vi en øl eller tre når projektet er forbi, altanerne er oppe og planterne igen er på plads.

Byggepladskort

Generalforsamling 2020

Generalforsamling 2020 vil blive afholdt mandag d. 23. marts. Indkaldelse og nærmere detaljer følger.

Vel mødt.

OBS: Find vigtig info i din postkasse om Generalforsamling 2020. Grundet anbefalinger fra Regeringen & Sundhedsmyndighederne (COVID-19)  er vi nødt til at varsle en række ændringer. 

Venlig hilsen
Bestyrelsen

Skorstensfejer 19. februar

Vi får besøg af skorstensfejer onsdag den 19. februar imellem kl. 08:00 & 08:30. Er du forhindret bedes du aftale nærmere med skorstensfejer Mathias der kan træffes på telefon 2346 0131.

Bestyrelsen ønsker at minde om, at det er lovpligtigt med årligt tilsyn af brændeovn.

Venlig hilsen
Bestyrelsen

Beboer info 5 – 2019

Så er det igen blevet tid til nyt fra bestyrelsen. Vi har nyt at berette omkring følgende emner:

  1. Arbejdsdag & beboermøde
  2. Facaderenovering (Gaden)
  3. Vandskade
  4. Skader på bjælkelaget
  5. Bagtrapperne

1) Arbejdsdag & beboermøde
Den 14. oktober afholdte vi arbejdsdag og beboermøde. Der var et stort fremmøde, og vi takker alle der gav en hånd med. Dog oplevede vi at rimelig meget storskrald var placeret på loftets fællesareal. Dette er IKKE okay, hvis I har storskrald så få det smidt på lossepladsen. Det er dårlig stil at efterlade det, så vi andre kan slæbe det væk en gang om året.

På beboermødet blev der talt om fremtiden for foreningen, og vi blev enige om at der nu er brug for lidt fred. Foreningen har været igennem mange store projekter de sidste par år, og nu er det tid til at tage den med ro. Dog arbejder bestyrelsen videre med flere projekter, bland andet kælderrum til udlejning samt altaner. Mere om dette på Generalforsamlingen (ultimo marts 2020).

2) Facaderenovering (Gaden)
Klæb skiftes i ruderne hos Hong Kong grill, Købmand & cykelskur i slutningen af november. Cykelværn kommer op i starten af december. Vi glæder os til at kunne sætte flueben ved sidste del af facadeprojektet. Bestyrelsen håber at I er lige så glade for resultat som vi er!

3) Vandskade
Midt i oktober sprang der et vandrør i lejligheden Rantzausgade 74 st. tv. Dette resulterede i omfattende skader i lejligheden og kælderen nedenunder. I de lavtliggende kælderrum stod der ca. 40 cm vand. Lofter + omkringliggende areal var meget vådt. Alt beskadiget materiale er nu fjernet, det hele er tørt og håndværkerne skal i gang med at reetablere alt igen. Dette er en dyr og omfattende sag, og vi glæder os meget over at have en god forsikring i denne situation.

 4) Skader på bjælkelaget
Under en renovering af badeværelse Jagtvej 12, 1. th. blev bestyrelsen tilkaldt, da der i forbindelse med at gulvet var blevet fjernet, kunne konstateres omfattende skader på det bærende bjælkelag. Skaderne var af historisk karakter, og vurderes at stamme fra en tid hvor vådrumssikring ikke stod øverst på agendaen. Bestyrelsen har i samarbejde med nuværende andelshavere sørget for at skaderne er blevet udbedret.

5) Bagtrapperne
Husk at hold bagtrapperne fri for rod, pant, skrald mm. Bagtrapperne fungerer som brandvej, og der skal ALTID være plads til at komme ud, hvis ulykken er ude!

Tak for i år!

Rigtig god jul og godt nytår.

Mange hilsner
Bestyrelsen ved
Rasmus, Anders og Claus

Nørrebro den 1. december – 2019

Beboermøde & Arbejdsdag

Søndag den 13. oktober inviterer vi til beboermøde & arbejdsdag.

Vi starter kl. 13:00 i kælderen hvor vi vil tale lidt om:

  • Vores nye fjernvarmekælder
  • Valuarvurderingen
  • Diverse afsluttede projekter
  • Fremtiden for foreningen
  • Forslag fra beboerne

Efterfølgende skal vi:

  • Tømme cykelskur, lofter & fællesarealer for hjemløse genstande
  • Feje lofterne
  • Feje og ordne cykelskur
  • Diverse

Vi har bestilt en storskraldscontainer, så hvis i har noget der skal på lossepladsen har I nu chancen.

NB! Har I noget stående på fællesarealerne, skal det fjernes ellers ryger det på lossepladsen.

Vi regner ikke med at det tager mere end 2 timer.

Vel mødt!

Venlig hilsen
Bestyrelsen

Fjernvarmeanlæg

Sommeren er overstået og vejret bliver køligere. Derfor er vi i gang med at få kalibreret vores fjernvarmeanlæg, der i løbet af sommeren har fået en grundig opgradering samt energioptimering.

Hvis din radiator endnu ikke afgiver den varme du forventer, skyldes det at vi arbejder på at finde en leje hvor anlægget skal begynde at pumpe varme rundt.

Fjernvarmeanlægget er vejrreguleret hvilket betyder at det er udetemperaturen der bestemmer hvornår varmen skal cirkulere, på den måde undgår vi en masse varme (læs: penge) går tabt i fremførende rør. Fredag den 20. september har vi møde med vores rådgivende ingeniør, hvor der vil blive set på om de nuværende indstillinger er tilstrækkelige.

Bestyrelsen takker for tålmodigheden, og lover at ingen skal fryse henover vinteren.

Bestyrelsen

Beboer info 4 – 2019

Så er det igen blevet tid til nyt fra bestyrelsen. Vi har nyt om følgende emner:

1. Facaderenovering
2. Projekt Energioptimering
3. Information om vores kælderen
4. Beboermøde og storskrald
5. Dør til bagtrappen

1. Facaderenovering!
Vores murer er færdig og malerne er i gang. Når facaden er færdigmalet skal der sættes cykelværn op og skiftes klæb i ruderne hos købmanden, cykelrum & grill. Vores hoveddøre slibes ligeledes så de står skarpt ligesom facaden.

Vi glæder os til at kunne sætte flueben ved sidste del af dette projekt. Håber I er lige så glade for resultatet som vi er i bestyrelsen.

Vi skal opfordre alle til ikke at stille cykler op af facaden imens malerne er i gang, og beder desuden alle andelshavere om at benytte cykelrum da de mange cykler slider på facaden.

2. Projekt Energioptimering!
VVS’erne er færdige i vores kælder, hvor de blandt andet har udført følgende:

  • Fjernet gamle døde rør
  • Installeret ny koldvandsstreng
  • Udskifte de sidste stykker faldstamme så alt nu er nyt.
  • Optimeret varmeanlægget så det nu arbejder meget effektivt
  • Udskifte radiatortermostater- og ventiler i alle lejlighederne
  • Udskiftet rør i kælder og tilført ny isolering

Vi vil fortælle mere omkring energioptimeringen og løsningerne på det kommende beboermøde.

3. Information om vores kælder!
På trods af vores effektive omfangsdræn og nypudsede vægge i vores kælder, kan vi i de  lavtliggende kulkælderrum mod gaden, konstatere at der i perioder bliver presset fugt op igennem gulvet der kommer i kontakt med murværket. Der er ikke tale om stående vand, men fugtige områder på gulvet.

Vi har talt med flere fagmænd og kloge hoveder, som alle peger på en ændring af grundvandsspejlet på grund af det store metro stationsrum på Nuuks Plads overfor vores ejendom. Derfor har vi også kontaktet, og haft besøg af Metroselskabet, der dog ikke mente at det ikke var på grund af deres byggeri at vi så tegn på fugt.

Nu prøver vi lykken hos Københavns Kommune, så vi kan få klarlagt om det er grundvandet, der virkelig er skyld i disse problemer eller hvad. Bestyrelsen er OBS på situationen og vil løbende holde jer orienteret.

4. Beboermøde og storskrald!
I starten af oktober afholder vi beboermøde samt arbejdsdag. Vi vil gerne i dialog med jer om ønsker, tanker og idéer vedrørende fremtiden og projekter i vores andelsforening. I samme omgang bestiller vi en container til storskrald så vi kan få ryddet op på fællesarealer, cykelskur og I kan få en mulighed for at komme af med storskrald.

5. Dør til bagtrappen!
Vi skal bede jer om at huske at låse dørene ud til gården i vores to trappetårne. Især døren til Rantzausgade siden står ofte åben og ulåst. I tilfælde af indbrud er det vigtigt at vi kan bevise at alle døre har været låst.

Husk at følge med på vores hjemmeside 1274.dk for nyheder og brugbar information omkring vores andelsforening.

Mange hilsner
Bestyrelsen ved
Rasmus, Anders og Claus